S O L E A U   S O F T W A R E

                               presents


                               ANT RUN

                                 2.0
                        ______________________

                       Program by William Soleau
                               (c) 1993


                              RETAIL COPY

            *    This copy of Ant Run is for a Single Site    *
            *    License. It my not be distributed by any     *
            *    BBS or Vendor without authorization from     *
            *    Soleau Software.                             *


                       Requires:  EGA/VGA & MOUSE


                 Requires Files:  Antrun.ov1  Antrun.ov2
                                  Antrun.ov3  Antrun.ov4
                                  Antrun.jft  Antrun1.jft



                          ANT RUN DIRECTIONS
                        ______________________


                              OBJECTIVE

    The objective of Ant Run is to keep the ant running through the
    ant hill tunnels as long as possible before it reaches a dead
    end.


                              GAME PLAY

    At the beginning of the game there is a game board filled with
    different shaped passageways. At the top of the screen there
    is a red ant which will move towards the top hole. The ant takes
    10 seconds to reach the hole. Once the ant reaches the hole, it
    will appear on the board from the grid marked START. Using your
    mouse, you can click on any grid to rotate it clockwise. Your
    objective is to create a continuous path for the ant to crawl
    through.  For the first 10 seconds you can also rotate the START
    grid, yet once the ant emerges from it, it will remain stationary.


                      RESET AND INCHES CRAWLED

    As the ant moves through the tunnels, they will turn yellow and
    you will not be able to use them again. The only exception is the
    crossing path grid which can be used more than once. You can have
    the ant go OFF THE BOARD in any direction. It will then appear from
    the opposite side. On the right side of the screen there is an INCH
    METER. This measures the distance the ant has traveled. If you can
    get the ant to travel 20 inches and can reach one of the sides of
    the board, (providing the entrance on the other side is open) then
    the grids which were yellow will now reset themselves and you can
    continue to keep the ant moving by rotating the grids. Every time
    that you are able to reset the board, a single black grid will appear
    which can never be removed. The starting gate, if present on the
    board, will now be removed and a passageway grid will take its place.



                            FAST BUTTON

    On the left side of the board there are several buttons. One is
    the FAST button. If you press the fast button while the ant is
    on the game board, then the ant will speed through the tunnels at
    a much faster rate. Once the ant reaches the sides of the board
    and reappears on the other side, it will automatically slow down
    again.  This FAST button is very important because when the ant
    is running in FAST mode, you get double the points for the distance
    it travels. If you have set up a long series of tunnels that go off
    and on the board, then use the fast key to get more points. This
    assumes you have already established a consecutive path for the ant
    ahead of time.


                              SCORING

    At the beginning of each level there is a POINTS NEEDED total shown
    at the bottom of the screen. In order to proceed to the next level
    you must reach or surpass this point total in order to continue the
    game.  If you don't reach this point total by the time your ant
    reaches a dead end, then the game will be over. The points needed
    for each level is determined by this formula:

             100 + (10 * LEVEL) + (plus previous score)

    Points are scored for each few steps it takes through the tunnels.
    An extra 3 points are given every time you can get the ant to exit
    the board and re-enter it. These will be stored in the Bonus Point
    total, and will be added to your score at the end of the level.

    There are also GREEN BONUS TUNNELS which will sometimes appear on
    the board. If you can get the ant through these, you will earn 20
    extra bonus points.


                            BONUS ROUNDS

    Every 2500 points scored, you will be awarded a Special Bonus
    Round.  You can only gain points during this round, however you
    must have completed the previous level with the required points
    needed in order to continue.


                        MULTIPLE STARTING GATES

    On the higher levels, the game board might contain MORE then one
    STARTING grid. You will not know which START grid the ant will
    emerge from, so you'll have to plan ahead for each STARTING grid.


                              ENDING GRID

    On some levels there will also be a RED ENDING GRID. This means
    you MUST get the ant to end in this grid or the game will be over
    no matter how many points you score for that level. This ENDING
    grid CAN be rotated even after the ant starts to move on the game
    board.

    * REMEMBER WHEN YOU SEE A RED ENDING GRID, YOU MUST END THE ANT
      THERE OR THE GAME WILL BE OVER NO MATTER HOW MANY POINTS YOU
      SCORED FOR THAT LEVEL.



                              BUTTONS

    The mouse buttons on the left side of the game board can be
    accessed at anytime during the game.


          SCORE   :   Show the Ten Top High Scores

          SOUND   :   Toggles Sound ON or OFF

          HELP    :   Ant Run Directions

          FAST    :   Speed Ant through the Maze for DOUBLE POINTS!

          QUIT    :   Quits Ant Run




                         *  NOTE WINDOWS USERS  *

     Running Ant Run from Windows may cause unexpected results. The
     game should be played by loading it directly from the Dos prompt.

 


                S O L E A U    S O F T W A R E    G A M E S
                ___________________________________________

        Soleau Software creates a wide variety of problem solving games
        that give hours of fun, challenging, enjoyment.  We have arcade,
        strategy, board, word and maze games.  Designed with varying
        levels of difficulty, new users can quickly master a game's
        objectives and then progress at their own speed to the more
        detailed complexities and strategies of each game.

        For a list of 10 other Soleau Software games, please see the
        SolSoft.doc file provided with this game. If you send us a
        self-addressed stamped envelope, we will send you our catalogue
        describing all our software products.

        We at Soleau Software thank you for your support and hope you
        will continue to enjoy this as well as our many other software
        games.

        Look for our name on Retail Racks in your area.



                                Sincerely,

                              William Soleau
                                President

                             Soleau Software
                             163 Amsterdam Ave
                             Suite 213
                             New York,  NY  10023