ANTAGONY - by Triniti Software
                       ------------------------------

Requirements
������������
This game runs on a 386 33mHz with 4 megabytes RAM or better.  On a 386 33mHz
system, you will need a good VGA graphic card (a good one means not OAK!).
Sound Blaster cards or compatible are supported.  a minimum of 580k (594000
bytes) of conventionnal memory are required.  Since the game runs in protected
mode, you must remove the EMM386 driver (or QEMM, or any low-level driver in
protected mode) from your CONFIG.SYS file.

A better alternative is to make a boot disk.  Each time you'll want to play,
reboot your computer with the boot disk inserted in your drive A:. After that,
go in your game directory (ex.: C:\ANTAGONY) and start the game normally.
To do a boot disk, insert a non-formatted disk in your A: drive, and type at
the dos prompt "FORMAT A: /S [Enter]".  For more information on boot disk,
refer to your DOS manual.

Sound
�����
If you own a Sound Blaster or compatible sound card, it will be possible for
you to hear musik and sound effects during the game.  But first, you have to
specify that to the game.  At the dos prompt (ex.: C:\ANTAGONY>)  type
"SETUP [Enter]".  Choose then between "Sound Blaster and Compatible" and
"No sound" by pressing ENTER.  Choosing "Sound Blaster and Compatible" will
offer new choices.  First, choose "Autodetect".  This option may crash on some
system.  If it occurs, reset or reboot your computer and read the paragraph
below.  If the option works, you will see your SB settings automatically
detected.  Then choose "Save settings and Exit".

In the (really bad) case the autodetect operation don't work on your system,
you'll have to enter by yourself the three settings (port, irq, dma).  Choose
each of them by pressing enter, and choose the correct setting (ex.: for port,
you can choose 220,230,240,250 or 260).  When all is done, choose "Save set-
tings and Exit".

Speed
�����
During a combat, you can change the speed of the game by pressing the keys "-"
or "+" on the regular keyboard (not on the keypad).  The range is from exage-
rately slow to exagerately fast (fast only on good system!!!)

The controls
������������
To control the fighters, you will have the choice between Keyboard 1,
keyboard 2, joystick 1 and joystick 2.  Here the keys for both keyboards:

        Keyboard 1                              Keyboard 2
        ����������                              ����������
        7   8   9                                T   Y   U
          \ � /                                    \ � /
        4 ����� 6                                G ����� J
          / � \                                    / � \
        1   2   3                                B   N   M

Now, here the buttons for each control:

        Control    �  Punch       Kick
        ����������������������������������
        Keyboard 1 �  Enter    Right shift
        Keyboard 2 �    Z          X
        Joystick 1 � Button 1   Button 2
        Joystick 2 � Button 1   Button 2

Note:  We've noticed that, on some keyboard, performing a certain combination
       of keys could prevent some other keys to be pressed.  The use of one
       joystick could in that case fix the problem.  Sorry for that!


The menu
��������
The menu is the first part you see of the game, and is composed of 4 sub-
parts:
        -Main menu
            Choose which of the 3 other sub-parts (Human VS computer,
            tournament or options) you want to access or quit to dos
        -Options
            Here, you can choose the control of both players (keyboard 1,
            keyboard 2, joystick 1, joystick 2, none).  You can choose too how
            much time a combat will last (no time, 33,66 or 99 seconds) and
            finally which kind of force bar will be used in tournament
            (independant or dependant)
        -Human VS computer
            In this mode, one player will fight against 6 other warriors fol-
            lowed, if necessary, by 2 extra guys.  First choose if you want to
            be the player 1 or 2 (which control you want) by going up or down
            press enter to confirm your choice (you will see the animations).
            by going right or left, you can choose your fighter.
        -Tournament
            In this mode, up to 8 players fight in a tournament.  If you
            choose an odd number of fighter, the computer will enter the tour-
            nament as a warrior.  To choose a warrior, go right or left.
            Press ENTER to confirm the choice.  Do that for all of your
            player.  Finally go down on "Fight" and press ENTER to begin the
            tournament.  When you'll se the tournament board, the upper
            fighter will be controlled by control 1 and the other one by the
            control 2.
            Note: If only 2 warriors has been chosen, a question (fight
            again?) will be asked at the end of each combat.  So that it will
            be possible to fight head to head as long as you want.

The fights
����������
The combat screen is a bit classical.  In upper center, there's the number of
remaining seconds to combat.  If you chose "No time", then the counter will
always be at 00.  The force bar (dragon tongues) represent the remaining power
of each fighter.  The energy will be independant (each player has his own
energy) if the tongues are distinct.  However, if they are dependant (there's
a knot between two tongues), each time a warrior lose a certain amount of
energy, this energy will be transfered to the other's one.  The advantage of
this type of force bar is that a combat can last a lot more time.  This kind
of force bar is only available in tournament mode, not in Human VS Computer
mode.  The left warrior is controlled by control 1 and the right one, by the
control 2.

During the fights, each fighter can execute some movements and special moves.
Below are listed those moves, for each warrior:

      Enrico
      ������
      Backward jump             Up+backward
      Backward walk             Backward
      Bend                      Down
      Double kick               Backward+kick
      Down block                Down+punch
      Down punch                Down+forward+punch
      Forward jump              Up+forward
      Forward walk              Forward
      Jump                      Up
      Kick in face              Kick
      Kick in knee              Forward+down+kick
      Leg sweep                 Backward+down+kick
      Punch                     Punch
      Upper block               Backward+punch
      Uppercut                  Forward+down+punch

      Energy blast              Backward,forward,backward,punch


      Gael
      ����
      Backward jump             Up+backward
      Backward walk             Backward
      Bend                      Down
      Bow in face               Punch
      Bow in abdomen            Kick
      Bow Combination           Kick+punch
      Down block                Down+punch
      Down punch                Down+forward+punch
      Forward jump              Up+forward
      Forward walk              Forward
      Jump                      Up
      Leg sweep                 Backward+down+kick
      Upper block               Backward+punch
      Uppercut with bow         Forward+down+punch

      Cutting head              Backward,forward,punch
      Bow-shield                Backward+up,backward,down


      Hagen
      �����
      Backward jump             Up+backward
      Backward walk             Backward
      Bend                      Down
      Down block                Down+punch
      Down kick                 Down,forward+kick
      Forward jump              Up+forward
      Forward walk              Forward
      Jump                      Up
      Kick in abdomen           Kick
      Kick in knee              Down+forward+kick
      Leg sweep                 Backward+down+kick
      Punch                     Punch
      Turned kick               Backward+kick
      Upper block               Backward+punch
      Turned uppercut           Forward+down+punch

      Rock transformation       Backward,forward,backward,forward,punch


      Kouo
      ����
      Backward jump             Up+backward
      Backward walk             Backward
      Bend                      Down
      Down block                Down+punch
      Forward jump              Up+forward
      Forward walk              Forward
      Kick in abdomen           Kick
      Kick in knee              Forward+down+kick
      Jump                      Up
      Leg sweep                 Backward+down+kick
      Punch                     Punch
      Upper block               Backward+punch
      Uppercut                  Forward+down+punch

      Knee/elbow combination    Backward,forward,backward
      Plait knock               Forward+punch


      Mondai
      ������
      Backward jump             Up+backward
      Backward walk             Backward
      Bend                      Down
      Cut hand                  Punch
      Down block                Down+punch
      Down punch                Down+forward+punch
      Forward jump              Up+forward
      Forward walk              Forward
      Kick in abdomen           Kick
      Kick in knee              Forward+down+punch
      Jump                      Up
      Leg sweep                 Backward+down+kick
      Upper block               Backward+punch
      Turned kick               Backward+kick

      Blade transformation      Up,down,backward,forward,forward
      Prayer                    Down+backward,down+backward,up+forward,up+forward


      Murakami
      ��������
      Backward jump             Up+backward
      Backward walk             Backward
      Bend                      Down
      Down block                Down+punch
      Forward jump              Up+forward
      Forward walk              Forward
      Jump                      Up
      Kick in knee              Forward+down+kick
      Leg sweep                 Backward+down+kick
      Punch                     Punch
      Sword in abdomen          Forward+down+punch
      Turned kick               kick
      Upper block               Backward+punch
      Uppercut                  Forward+down+punch

      Disappearance             Up,down,down
      Throw dust                Backward,forward,forward
      Cutting head              Up,down,forward

      P.S.: When you perform the "disappearance" special move, you'll be
            invisible for a bit more than 1 second.  If, just before you
            reappear, you go in the specified direction with your control,
            you'll reappear in a different place in the screen.  By default,
            you'll reappear just behind your enemy.  If you press the punch
            button, you'll reappear immediatelly.

            Up          Behind your enemy
            Down        In front of your enemy
            Right       At the right of the screen
            Left        At the left of the screen


      Tam'si
      ������
      Backward jump             Up+backward
      Backward walk             Backward
      Down block                Down+punch
      Forward jump              Up+forward
      Forward walk              Forward
      Jump                      Up
      Kick in abdomen           Kick
      Leg sweep                 Backward+down+kick

      Roller                    Down+forward
      Blowpipe                  Forward+punch


Legal stuff
�����������

COPYRIGHT
This software and related material is copyright (C)1995 by Triniti Software.
All rights are reserved.  This software may not, in whole or in part be
copied or reproduced, in any way.  Remember, this version is NOT shareware,
and cannot, as the demo version, be distributed freely.  Any distribution
without express consent of Triniti Software is a violation of copyright pro-
tected by U.S. copyright laws and international treaty provisions.

LIMITED WARRANTY
Neither Triniti Software, its suppliers, nor any dealer or distributor makes
any warranty, express or implied, with respect to the software and his related
materials, their quality, performance, merchantability, or fitness for any
purpose.  It is the sole responsability of the purchaser to determine the
suitability of the products for any purpose.

Triniti Software warrants for a period of 90 days to the original purchaser
that the medium on which the software is recorded is free from defects in
material and workmanship.  If during that period ending 90 days from purchase
a defect should become apparent, return the disk to Triniti Software and we
will replace the disk without any charge to you.  Your sole and exclusive
remedy in the event of a defect is expressly limited to replacement of the
disk as provided above.

This warranty gives you specific legal rights and you may also have other
rights which vary from state to state.

That's all folks!!!