Blind Justice version 1.4
readme.txt file - final release notes
-------------------------------------

  This file contains last-minute game information which might not have made
it into the game manuals. If you have any questions or concerns, please
contact R.A.W. Entertainment (see part IV).


I. SPEEDING UP THE GAME
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

  The best way to speed up the game is to make sure that you are using a
disk-caching program. These programs "remember" the data that your hard
drive accesses. Then, if your hard drive loads the SAME data a second time,
the disk-cache program steps in and gives the program what it wants. That
way, the hard disk never has to search a second time.

  This helps significantly at times when animation is vital - such moments
as when multiple characters are charging across the screen. With a disk
cache program, Blind Justice won't have to re-obtain each character's
new animation frame.

  Microsoft DOS already includes a disk cache program called SmartDrive.
To use Smartdrive, please consult your DOS manual. It's relatively easy to
install. In some DOS versions, it's as simple as typing "SMARTDRV 384" at
the DOS prompt.

  We would recommend using about 384k (ideally) as a starting base for the
SmartDrive buffer. Why? Well, for the most part, this number might be a bit
high because most of the game doesn't require that much animation disk
access. However, certain portions of the game, when scenes deliberately
become intense, require more animation - and thus, more disk access. To
average everything out, we suggest 384k... unless of course you do not have
384k to put to a SmartDrive buffer, in which case, anything you can give it
will do (i.e. 384k, 256k, 128k).

  To load SmartDrive with a 384k buffer, type "SMARTDRIVE 384" at the DOS
prompt (for most DOS versions). If this does not work for you, please
consult your DOS manual for the correct syntax.


II. WINDOWS '95 USERS
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

  Blind Justice may operate slowly if you elect to play the game without
first giving full priority to the MS-DOS session. Right-click on the task
bar and bring up the "properties" list. Configure your MS-DOS session, or
your Blind Justice session, so that it maintains "no background tasking"
and sufficient DPMI memory.

  If the game still runs slowly, shutdown Windows '95 and reboot. When the
message "Starting Windows 95" appears, press F8. Then, select "Command
Prompt only". This will bypass Windows '95 completely, and drop you at the
command line.


III. SOUNDCARD SUPPORT
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

  Blind Justice supports the following soundcards: Sound Blaster, Sound
Blaster Pro, Sound Blaster 16, Pro Audio Spectrum, Pro Audio Spectrum Plus,
Pro Audio Spectrum Gold and Gravis Ultrasound.

  If you are having difficult getting Blind Justice to run with your sound
card, try kicking it down to Sound Blaster compatible mode. We know that
for many users, opting to use Sound Blaster compatible mode might be a
burden in itself (not only might you have to change drivers, etc, but may
also have to try something which isn't of the same quality that your
soundcard can naturally put out!) If required, we will make patches available
to you free of charge.

  To test your soundcard, you can use the IDENTIFY.EXE program. Although the
IDENTIFY.EXE program can usually be used to try to "find" your soundcard,
it can also be used to confirm the location of your soundcard. To see
how the IDENTIFY.EXE program can help you, type "IDENTIFY /?" at the DOS
prompt. The IDENTIFY.EXE program uses the same sound drivers and sound
initializers as Blind Justice - therefore, if you can get IDENTIFY.EXE to
locate your soundcard, you should be able to get Blind Justice to work
as well.

  When saving settings in the IDENTIFY.EXE program, rather than just press
CONTROL-S once, you may try holding it down for a second. On some machines,
the mixing time for the music buffer delays the keyboard handler.

  For more help on using the IDENTIFY.EXE program, see both the Quick
Installation Guide and the Game Manual.



IV. BLIND JUSTICE DOESN'T WANT TO WORK CORRECTLY
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

  If Blind Justice hangs or crashes on you, first try reloading it without
sound. If you cannot replicate the problem, then most likely, you are
dealing with a soundcard problem or a soundcard conflict of some sort (i.e.
DMA/IRQ conflict). If you can, however, replicate the problem, you may
need to either reinstall the game (some of the files may have gotten
corrupted), or call R.A.W. Entertainment about a replacement disk/disks.

  * For any game inquiries, technical questions or concerns, contact:

             R.A.W. Entertainment, Inc.
             957 Nasa Road One
             Suite #146
             Houston, TX 77058-3098

        or call, 1-713-286-2386 at any time.

  * For technical questions and support via email, contact:

                          muzi@earth.execpc.com


 We hope that you enjoy the game...


                                                       R.A.W. Entertainment
                                                         Illymani Designs

Blind Justice  Copyright 1995 R.A.W. Entertainment, Inc/Illymani Designs
All Rights Reserved.

Microsoft Smartdrive and Microsoft DOS are trademarks of Microsoft
 Corporation.

] end of file [