Diamond Dash                                            17-Jun-92
     Copyright (C) Softek (David Fleming) 1992.  All rights reserved.
     
     Requirements:  PC/AT or PS2 (not model 30), PC-DOS / MS-DOS 2.0 or
           later, EGA or VGA with Color Display. 12 Mhz or better preferred.
     
     
     INTRODUCTION
     
     Diamond Dash is a graphics game exploiting the capabilities of the
     IBM Enhanced Graphics Adapter.  It is a game of ladders, ropes, enemies,
     and diamonds, played on multiple levels sequentially. It is very similar
     to the Broderbund classic LODE RUNNER.
     
     
     SHAREWARE
     
     Diamond Dash is NOT a public domain program, it is a ShareWare
     product. If you choose to keep Diamond Dash, please send $15 to:
        
        David Fleming
        P.O. Box 8991
        Roanoke, VA 24014

     You will receive the latest version of Diamond Dash which has
     25 levels of play.  The shareware version is limited to 5 levels.
    
     Feel free to give a copy of Diamond Dash to friends and colleagues
     to try.  Please remind them that, if they choose to use Diamond
     Dash, and would like to have 25 levels, they must send me $15.

     INSTRUCTIONS

     You are a highly trained commando sent by the Farturion Empire
     to reclaim a stolen cache of Farturion Diamonds.  They were stolen
     by a group of Raven Warriors from the dark world Yranus.
     The diamonds are being held in an underground warehouse deep
     beneath the vile surface of Yranus.  The warehouse has 5 rooms
     (25 in the registered version).  You must pick up all the diamonds
     in each room to progress to the next level.  Each room will be
     heavily guarded.  The guards have no weapons, but since they are
     such vile creatures, if one of them touches you, you're history.
     Your only weapon is a portable proton accelerator that allows you
     to blast large holes in the floor which the guards (and you) can
     fall into.  The holes will "heal" after a certain amount of time.
     If a guard is in a hole when it heals, he will reappear at the
     top of the room.  If you are in a hole when it heals, you're dead.
     You have 5 lives at the beginning of the game.  You gain 1 life for
     each level you complete.  When all lives are used up, the game exits
     to DOS.
     
     The arrow keys control your direction (up, down, left, right).
     The "Z" key blasts holes to the left.
     The "X" key blasts holes to the right.
     The "A" key aborts the current life. (use for no way out situations)
     The "ESC" key exits the program


     Good Luck!

     Thank you for supporting ShareWare!
     
     David Fleming

     Compuserve 72637,17