ۥ-!@ -�����������.�����
���,74k37�77
WAR IN RUSSIA V1.0 README FILE


SCENARIO EDITOR HINTS:

The Scenario Editor in War in Russia is a powerful tool. 
This tool will allow you to edit units, HQ's, and game map and create 
new scenarios. The most difficult aspect of the editor is making new 
scenarios. The following steps are the easiest ways we have found here 
at SSI to create a scenario.

1) First remove all units from the map by using the "Remove" option 
from the Unit Menu. (or put Caps Lock on your  keyboard and hit 
the "R" key).

2) Now set the new front lines. This can be done easily by first 
using the "Cntl" button in the editor.  You now see part of the map 
covered by gray or red squares.  Now use the "Set Hex" option in the 
"Util Menu", to move the cursor (crosshairs) over the 
colored hexes.  This changes the control of the hexes.  Once you have 
made the changes, use the "Set Map" option to keep the changes.

3) You now can place units on the map, (place the HQ's 
first, then the units on the map).  You can now fill out the units 
while placing them on the map. Don't forget, if you overstack your
corps, your divisions will lose readiness.

4) Once all units, air formations and HQ's are in place, you'll need 
to set up the scenario environment. This is done by using the 
following options: 
        1) Game Len: Sets up how long the scenario is to last
        2) 1st Player: Determines who moves first
        3) Set Date: Sets month and year of scenario
        4) Axis & Soviet Obj: Sets up objective cities for both sides



New Scenarios:

Campaign 44:
       This scenario covers the time period from June 1944 through the 
       end of August 1944.  Starting with the Russian summer offensive 
       against the Center Army Group.  Victory conditions are the same as 
       other campaign scenarios.

Uranus:
        This small scenario covers the southern half of the map only,  
        beginning with the Russian counter offensive around 
        Stalingrad. The scenario starts in November 1942 and lasts 
        through March 1943.

Bagration:
        This scenario covers the northern half of the map only.  
        It starts in July 1944 and lasts through August 1944.   


Common Questions & Answers:

1) How does combat work? Why don't all my units show up?

        While you may have a total of 1000 squads in a formation or 
corp, what shows up in battle really depends on the units Experience 
and Readiness.  The game will make  a roll to determine how 
many men and tanks show up.  This occurs before the actual battle 
takes place.  If only a small portion of your force shows up, it is 
due to a lack of supply (Readiness) or coordination (Experience), 
which prevents the rest of the force from showing up.

2) Why can't I create new units in the Editor?

        The game program has only so many slots allocated for units 
in the game.  This includes both on map and future reinforcements. 
While we allow you to rename units, you can't simply make a infantry 
division into a panzer division by changing its name.

3) The weather looks weird. How come I can get mud right after snow?

        That's because sometimes you get snow followed by a warm spell 
that melts the snow to mud.  This happened historically in 1941, 
just before the blizzard hit the Germans.

4) Why is transferring units so difficult in the game? 

        It is really a major operation to move whole divisions from 
one corp to another, and we felt that the cost in readiness should 
reflect both the rail and logistical costs of moving units around.


5) Why can't I edit the weapons, planes and tanks?

        We had hoped to allow the users to do this but found that 
it would require the program to keep separate records for all 
the weapons in the game. This was too much for the program to handle. 

6)  I can't seem to destroy enemy units that easily, why is that?

        If you simply fight units head on, you'll find that they will 
tend to retreat more often than be destroyed.  What you need to do 
is use your armor formations to break through and cut off enemy units. 
Once you have done this, you'll find it a lot easier to destroy 
enemy units.


Additional Commands:

Scenario Editor:

Alt M: Set Map size for scenario
Alt L: Change Leader

Game:

Alt X: Restart game, this will bypass copy protection

Clarification:

1) HQ's under operational computer control will not create new corps
or armies.  Nor will they transfer units on their own.  






JKY
�������������������A����7y���Z��V�� T���Q�������P���� P � � � � 
E
G
I
f
h



1 o � � = t v � � � 3z����D�����5z�����<|��  S������������������������������������������������������������������������������������������������������$c�#135KM_a���������8rtvxz|~����������������������������$ �6��� �F �;���
�h
�h
�x
����
��������4��� ������
��� ,
Tms Rmn Symbol"Helv "Helvetica���
cc��"�hs[�ob؅3Julie M. CarlsonJulie M. Carlson