�����ķ������ķ�ķ   �ķ������ķ������ķ�ķ   �ķ                \
� �͸ �� ��͸ �� ��ķ� �Ը �͸ �� ��͸ �� �   � �                  \    o
� ��� �� �  � �� �� �� � � �Ĵ �� ���� �� �   � �                ____\/_
� ���ͼ� ���� �� �� �� ��� ��� �� ��͸ �� ��ķ� ��ķ   (   (  ( (_______)
�ͼ    ������ͼ�������ͼ������ͼ�ͼ  �ͼ����ͼ����ͼ 2.02

               Copyright (C) 1995-97 by Anthony P. Hamilton

                 Published by Spectrum Pacific Publishing

                                         �Ŀ
                                  CONTENTS
                                ���
� Introduction
� Minimum Requirements
� Recommended Set-up
� Command-Line Options
� Trouble-Shooting
� Contact Information
� Other Products From Spectrum Pacific Publishing
� Contacting POW Productions
� Development Team


                                            �Ŀ
                                 INTRODUCTION
                               ���
    Powball is based on an old game concept which has been re-created many
times before. You'll find this incarnation to have much better playability,
action, strategy, sound and graphics than any other.
   The basic idea is to hit a ball with your paddle and knock away bricks
until the screen is cleared, whilst trying to keep at least one ball on the
screen. But what better introduction can there be other than to dive right
in and start playing. So, whadya waitin' for?


                                               �Ŀ
                            MINIMUM REQUIREMENTS
                          ���
� 80386.
� DOS 5.
� 640K RAM (with about 523K free).
� VGA adaptor with minimum 256K RAM.
� 3 Megabytes of free disk space.


                                              �Ŀ
                             RECOMMENDED SET-UP
                           ���
� 486 or better.
� Mouse or trackball.
� Lots of free conventional RAM.
� Disk cache.
� Local-bus video.
� Gravis Ultrasound.


                                               �Ŀ
                            COMMAND-LINE OPTIONS
                          ���
The following options may be used when you run this game from the DOS prompt:

� -setSound
Executes the set-up menu. Same as running SETUP.BAT.

� -nopause
Doesn't wait for a key at initialisation if no errors occur.

� -config FILESPEC
Specifies an alternate path and filename for the configuration file.
Use the -setSound option with this option to change the sound settings.
This is useful if you wanted to run Black Shrapnel from CD-ROM.
Example: POWBALL -config C:\POWCFG\POWBALL.CFG -setSound


                                              �Ŀ
                               TROUBLE-SHOOTING
                             ���
Before you do anything else, read the initilisation screen carefully. Then
read the following points. It is most likely that a problem you are having
is a result of your computer being incorrectly configured. Contact us only
if you think there is a problem with this game and supply as much
information as you can.

� Not enough memory:
Insert a blank floppy disk into your floppy disk drive and run MAKEBOOT.BAT.
This utility will create a boot disk that will free up memory so that you
can run Powball properly.

� No sound under Windows:
In order for Powball to run smoothly under Windows, run POWBALL.PIF.

� Some keys don't work when others are pressed:
This is a hardware problem with some keyboards that can only handle a limited
number of keys at the same time. Either redefine the keys (use shift, ctrl
and alt preferably) or use a keyboard that doesn't have this limitation.

� Poor sound quality:
The Gravis Ultrasound is by far the best quality sound card for this game.
If you don't have this hardware and experience poor quality sound, try using
the high quality sound options and reducing the number of sound fx channels
within the set-up.

� Erratic animation and disk access:
If you're not using disk caching software, it is highly recommended that
you DO! Without it, your system is not taking advantage of advanced
software that will improve the performance of your machine and will
improve the life of your hard-drive.


                                              �Ŀ
                            CONTACT INFORMATION
                          ���
                                                            
 
  Spectrum Pacific Publishing
  P.O.Box 190
  Cherrybrook NSW 2126
  Australia

  Fax: +61-2-9980-9723
  E-mail: sales@SpectrumPacific.com.au
  Home site: www.SpectrumPacific.com.au
                                                            

                                                            �Ŀ
               OTHER PRODUCTS FROM SPECTRUM PACIFIC PUBLISHING
             ���

Visit our web site at http://www.SpectrumPacific.com.au for more
great games, including:

� Inner Worlds
� Yendorian Tales Chapter 2 
� Yendorian Tales - The Tyrants of Thaine
� Slicks'N'Slide
� Fatal Fumes
� Subhunt
� Bubble Pop
� Delta Hydra

And more!

                                                   �Ŀ
                          CONTACTING POW PRODUCTIONS
                        ���
� Post:
POW Productions
43 Holcombe Crescent
Ipswich
IP2 9QL
England

� e-mail:
conan@enterprise.net


                                              �Ŀ
                               DEVELOPMENT TEAM
                             ���
��� �� �
� Anthony Hamilton : Code / Design / Sound FX / Graphics / Levels
� Roger Wong       : Music / Graphics / Sound FX
� Matthew Berry    : Levels / Play Testing
��� �� �

� Additional support:
��� �� �
� Simon Booth      : Unchained Graphics Toolkit
� Otto Chrons      : Digital Sound and Music Interface
��� �� �


                              Powball v2.02                 
              Copyright (C) 1995-97 by Anthony P. Hamilton
                
                Published by Spectrum Pacific Publishing