THE FANTASTIC FOUR

LOADING INSTRUCTIONS:

Note...  This  program  requires MS-DOS versions between  1.0  and 
2.11. higher versions will not work. 

     1). Boot your computer with the DOS 2.11 disk in drive A:

     2).  If  you  have  a  Color Monitor and  wish  to  view  the 
Graphics, type MODE CO40

          If you have a Monochrome Monitor or if you wish to  play 
the game in Text form only, type MODE MONO or MODE BW80, depending 
on your hardware setup.

     3). Insert the FANTASTIC FOUR  disk in Drive A:

     4). Type START


HOW AN ADVENTURE WORKS:

     You  are  in  charge of the  main  character...  any  action, 
response  or behavior that the character performs comes from  you. 
When your character asks,  "WHAT SHALL I DO", answer him by typing 
in  2-word  commands from your keyboard.  If  your  character  has 
spotted an item in his vicinity, he might be able to acquire it if 
you tell him to TAKE it or GET it, as in GET BOOK or TAKE HAMMER.

     Be literal and precise. your character is depending on you to 
tell him exactly what to do.  If he or she doesn't understand your 
meaning,  you'll  be told that they don't  understand.  When  that 
happens, try different commands until you find one that works.

     Finding out what commands work and what ones don't is part of 
the fun of an Adventure.  Common Sense helps.  For  example,  your 
character cannot Wear a coat until he has Gotten it first.

     To  find  out what your character has with him at  any  given 
time, type TAKE INVENTORY.

     Some, (but not all!) of the words you might find useful are:

Climb     Examine   Leave     Move      Quit      Say
Drop      Go        Light     Pull      Read      Take
Enter     Help      Look      Push      Save      Wear 


     Solving the mystery is up to you. Good Luck!


BACKGROUND DATA ON THE THING AND THE HUMAN TORCH:

THE THING:

Real Name: Benjamin J. Grimm
Occupation: Professional adventurer
Identity: Publicly known
Legal Status: American citizen with no criminal record.
Former Aliases: None
Place of Birth: New York City
Marital Status: Single
Known  Relatives:   Daniel  (father,   deceased),   Elsi  (mother, 
                    deceased), Daniel Jr. (brother, deceased)
Group Affiliation: The Fantastic Four
Height/Weight: 6'0" / 500 pounds
Eyes / Hair: Blue / None

     UNUSUAL FEATURES:

     The Thing's body is covered with an orange,  flexible, rocky-
textured  hide.  The Thing has no apparent neck and has four  toes 
and  fingers.  The  increase  in volume of  his  fingers  has  not 
decreased  his dexterity.  His skin is apparently  susceptible  to 
"drying" or what in a normal human would be loss of skin oil,  for 
his skin can be "chipped" under certain circumstances.  The  Thing 
has no outer ear structure.

     POWERS:

     The  Thing  possesses  superhuman  strength,   endurance  and 
durability. A mutagenic, specific-frequency cosmic ray bombardment 
caused   his   musculature,   bone   structure,   internal   organ 
composition,  soft tissue structure,  and skin to greatly increase 
in  toughness  and density.  The Thing is strong  enough  to  lift 
(press)  85 tons in peak condition.  He can exert himself at  high 
levels for about an hour until the build-up of fatigue poisons  in 
his  blood  impairs his strength.  His reflexes have  remained  at 
their  above-average human levels despite his  greater  mass.  The 
Thing's  lungs  are of greater volume and efficiency  than  human, 
enabling  him to hold his breath underwater for up to  9  minutes. 
The  Thing's five senses can withstand greater amounts of  sensory 
stimuli than he could while human, with no reduced sensitivity.

     The Thing's body is able to withstand extremes of temperature 
from  -75  to  +800 degrees Fahrenheit for up to  an  hour  before 
exposure  or  heat  prostration  occurs.   He  can  withstand  the 
explosive  effects of armor-piercing bazooka shells (15 pounds  of 
high  explosives)  against his skin with no injury.  He  is  still 
susceptible to colds, disease, and emotional stress.

     The  mutations to the Thing's body have continued  to  slowly 
progress,  changing  the  composition  of his  epidermis  from  an 
abnormally   dense,   relatively  smooth  hide  to   a   flexible, 
interlocking network of rock-like muscle lumps.  Reed Richards has 
attempted  to  return  the Thing to his normal  form  on  numerous 
occasions,  but  those attempts ultimately met with  failure.  The 
Thing's appearance has stabilized during recent years.

     The  Thing's  intelligence  seems  to  have  been  completely 
unaffected  by  the  transformation.  He  has  had  a  great  deal 
experience at hand-to-hand combat.

*****************************************************************

HUMAN TORCH

Real Name: John "Johnny" Storm
Occupation: Adventurer
Identity: Publicly known
Legal status: American citizen with no criminal record
former Aliases: None
Place of Birth: Glenville, Long Island, New York
Marital Status: Single
Known Relatives:  Franklin Storm (father,  deceased);  Mary  Storm 
                  (mother,   deceased),   Susan  Storm   Richards 
                  (sister);   Reed   Richards   (brother-in-law); 
                  Franklin Richards (nephew)
Group Affiliation: Fantastic Four
Height / Weight: 5'10" / 170 pounds
Eyes / Hair: Blue / Blond

     POWERS:

     The  human  Torch  possesses the mental  ability  to  control 
ambient heat energy and the physical ability to control his entire 
body,  or portions of his body, into a firey, plasma-like state at 
will.  The  cells  of  a normal human  body  convert  energy  from 
foodstuffs  into a form of energy useable by the  body,  adenosine 
triphosphate (ATP).  Among other mutagenic changes, the cosmic ray 
bombardment  triggered a specific genetic-code rearrangement  that 
caused  the Human Torch's ATP production sites to generate  a  new 
form of energy-containing molecule. (Reed Richards has dubbed this 
molecule ribo-heptaphosphene,  AR-HP).  This complex molecule  not 
only provides ordinary bodily energy, but contains large stores of 
latent  chemical-bonding  energies.  Another  favorable  mutagenic 
change  are  his cells' ability to utilize this  extra  energy  by 
converting it into a moderate-density,  plasma-like state that  is 
regulated  by a sub-conscious mental field and can be modified  by 
an act of will. When sufficient quantities of energy are consumed, 
the Torch unavoidably reverts to his solid state.

     When aflame,  the human Torch is enveloped by a low-intensity 
flame (reddish, approximately 80 degrees Fahrenheit), which ranges 
from 1 to 5 inches from his body.  The energy used to support this 
low-level  plasma is small;  only when the Human Torch  wills  his 
flame to a higher level does the majority of surplus energy within 
the  AR-HP  complex become involved.  In  its  plasma  state,  the 
Torch's body is no longer solid;  projectiles that are not  melted 
pass harmlessly through his body.

     The Human Torch can generate shapes composed of fire from any 
point  on  his  body (he usually uses his hands  to  "sculpt"  the 
flames). He can form fire into long streams, spheres, or even more 
complex  shapes like sky-writing.  These flame-objects  will  only 
retain their shape as long as he concentrates on them. The objects 
will  only  burn for about 3 minutes before  expiring  unless  the 
Torch continues to infuse it with energy. The temperature of these 
fiery  projections  is generally around 2,800  degrees  (near  the 
melting point of iron).

     The Human Torch's plasma has a high hydrogen content,  and is 
surrounded by an exuded cloud of mono-atomic hydrogen atoms.  This 
hot cloud provides sufficient bouyancy for him to to  float.  With 
mental  stimulation of his flame,  he can provide enough  lift  to 
carry  around around 180 pounds.  By forming a jet from his  feet, 
directed behind him,  he can achieve speeds of up to 140 miles per 
hour.