S O L E A U   S O F T W A R E

                               presents


                               SEA RUN

                                 1.0
                        ______________________

                       Program by William Soleau
                               (c) 1994

                           Shareware Version


                 Requires:  EGA/VGA & MOUSE & 512 Ram


               Requires Files:  Searun.exe
                                Searun.ov1  Searun.ov2
                                Searun.ov3  Searun.ov4
                                Searun.ov5  Searun.ov6
                                Searun.ov7  Searun.jft




                       SEA RUN DIRECTIONS
                     ______________________


                           OBJECTIVE

 The objective of Sea Run is to keep your boat sailing through
 the water as long as possible before it reaches a dead end. You 
 do this by creating a continuous path before the boat by rotating 
 the wind arrows.


                           GAME PLAY

 At the beginning of the game there is an ocean filled board with
 objects and arrows signifying different wind directions. Your boat
 will randomly appear at some location on this board. A clock on the
 left side of the screen will begin to count down seconds from 8 to 0.
 While the clock is counting down, you can rotate the stationary 
 sailboat before it begins to move, yet once the clock has counted 
 down, you can no longer change the direction of the boat by clicking
 on it.

 Clicking on any wind direction arrow rotate it clockwise.


                    RESET AND MILES SAILED

 As the boat moves through the water following the direction of the
 wind arrows before it, they will be removed from the game board.
 The only exception is the yellow/brown 4 arrow direction grid that
 can be used more than once because it is never removed from the
 board. You can have the sailboat go OFF THE BOARD in any direction.
 It will then appear from the opposite side providing you have set
 the correct wind arrow for it to re-enter the board.

 At the bottom of the game board there is a MILE METER. This measures
 the distance the boat has traveled. If you can get the boat to
 travel 1 Mile which represents 20 1/20th mile increments, and can
 reach one of the sides of the board, (providing the entrance on the
 other side has a valid wind direction arrow) then the board will
 reset and you can continue to keep the boat moving by rotating the
 wind arrow grids. A message will appear after you've traveled one
 mile, saying that the "Board Can be Reset".

 Every time that you are able to reset the board, a new green island
 will appear which can never be removed. When the board is reset,
 there will be a 2 second delay in which you can start to rotate the
 wind arrows, however, you will not be able to rotate the boat's
 direction by clicking on it.


               SPINNAKER UP BUTTON / DOUBLE POINTS

 On the left side of the board there is a red button that appears
 where the clock was located. If you click on this Spinnaker Up button,
 then the boat will speed through the water at a much faster rate. Once
 the boat reaches the sides of the board and reappears on the other
 side, it will automatically slow down again. This SPINNAKER UP button
 is very important because when the boat has its Spinnaker up, you get
 double the points for the distance it travels and double the points
 for any bonus objects you can reach. If you have set up a long series
 of wind direction arrows that go off and on the board, then use the
 Spinnaker Button to get more points. This assumes you have already
 established a consecutive path for the boat ahead of time.


                            SCORING

 At the beginning of each level there is a POINTS NEEDED total shown
 at the bottom of the screen. In order to proceed to the next level
 you must reach or surpass this point total in order to continue the
 game. If you don't reach this point total by the time your boat
 reaches a dead end, then the game will be over.

 The points needed for each level is determined by this formula:

        250 + (30 * LEVEL) + (plus previous score)


  8 Points are scored for each grid the boat sails through
    (16 points with the spinnaker up!)

  15 Bonus points are scored for using the light red <--> wind arrows.

  15 Bonus points are scored for using the (brownish) (+) 4 wind arrow.

  25 Bonus points are scored for re-setting the board

  50 Bonus points are scored for sailing over a Treasure Chest

  50 Points for ending boat in Ending Grid.

  100 Points DEDUCTED for sailing over a Whale (Not very smart)


  All bonus points are added to your score at the end of each level.


                                OBJECTS

 On different levels there are various objects that will appear on the
 game board.

    Treasure Chests : Sail over these for extra bonus points

    Whales          : Sail over these and lose 100 points

    Ending Grid     : If an Ending Grid appears on the game board,
                      you MUST end your boat into it or else the game
                      will be over no matter how many points you have
                      scored for that level.

    Islands         : Level will be over if you sail into them


    Whirl Pool      : When you sail your boat into the Whirl Pool,
                      it will swallow up the boat and then it will
                      re-appear at a new location on the game board.
                      You will have a 4 second delay to adjust the
                      wind arrows and boat direction when it re-appears.


                            BONUS ROUNDS

 Every 2500 points scored, you will be awarded a Special Bonus Round.
 You can only gain points during this round, however, you must have
 completed the previous level with the required points needed in order
 to continue.

                      MULTIPLE STARTING BOATS

 On the higher levels, the game board might contain MORE then one
 sailboat. You will not know which of these boats will be the one
 to move, so you'll have to plan ahead for each boat. Once the
 clock has finished counting down, one of these boats will start
 to move and the others will disappear from the game board.


                           ENDING GRID

 On some levels there will also be a grid which says END HERE. This
 means you MUST get the boat to end in this grid or the game will be
 over no matter how many points you have scored for that level.

   * REMEMBER WHEN YOU SEE AN ENDING GRID, YOU MUST END THE BOAT
     THERE OR THE GAME WILL BE OVER NO MATTER HOW MANY POINTS YOU
     HAVE SCORED FOR THAT LEVEL.


                              BUTTONS

 The mouse buttons at the bottom of the game board can be accessed
 at anytime during the game.

          PAUSE   :   Pauses game

          SCORE   :   Show the Ten Top High Scores

          SOUND   :   Toggles Sound ON or OFF

          HELP    :   Sea Run Directions

      SPINNAKER UP :   Speed boat through the water for DOUBLE POINTS!

         SOLEAU   :   Soleau Software Game Information

          QUIT    :   Quits Sea Run

 

                         *  NOTE WINDOWS USERS  *

     Running Sea Run from Windows may cause unexpected results. The
     game should be played by loading it directly from the Dos prompt.



                    * S O L E A U    S O F T W A R E *

     Sea Run is distributed as Shareware. You are welcome to give this
     game to your friends or local BBS. If you like Sea Run and continue
     to use it, we ask you to register the game with us. Soleau Software
     depends on your registrations in order to continue providing an
     alternative to expensive commercial software. The registered version
     of Sea Run greatly speeds up the loading and exiting of the program,
     plus gives you THIRTY LEVELS of play!

     Your $12.00 registration of Sea Run will instantly make you a Soleau
     Software Member.  All members receive special discounts on our other
     games through special bonus package offers sent with your disk.
     Members also have the option to include an extra $6.00 dollars for
     our Member Game Pack which has EIGHT of our most popular Shareware
     EGA/VGA games on a High Density Floppy Disk.

     This offer is for Members Only, so please take the time to read the
     Sea_reg.doc file for details and register Sea Run today !

     We at Soleau Software thank you for your support and hope you will
     continue to enjoy this as well as our other Shareware products.


                               Sincerely,

                             William Soleau
                               President

                            Soleau Software
                            163 Amsterdam Avenue
                            Suite 213
                            New York, NY  10023