Talisman (Polarware)

Walkthrough by Guido van Otterlo

A very nice game with interesting puzzles!!


FIRST PART:

WAIT(until being escorted to the king) , BOW , W , W , TELL 
EXECUTIONER TO OPEN CELL , N , EXAMINE WALL , PUSH BRICK , FEEL HOLE 
, GET BOOKLET , EXAMINE BOOKLET , EXAMINE CATALOG , S , E , S , S , 
E , E , BUY SWORD , YES , W , S , S , W , JUMP w , JUMP W , S , E , 
E , D , DRINK NECTAR , GET SHIELD , U , U , GET RODS , D , E , E , 
INSERT ONYX IN HOLE 1 , INSERT PEARL In HOLE 2 , INSERT EMERALD IN 
HOLE 3 , INSERT NICKEL IN HOLE 4 (first letters spell ´open´) , 
PRESS BUTTON , E , GET LAMP , W , W , S , E (WAIT for hare) , GIVE 
RING TO HARE , GET HARE , W , N , W , W , N , JUMP E , JUMP E , E , 
E , THROW HARE IN PIT , IN , EXAMINE DEBRIS , GET COINS , WAIT 
(until hare spits out a flintstone) , GET FLINT , U , W , N , N , W 
, W , BUY ROPE , OFFER 10..13..16 (until he accepts) , BUY FLASK , 
OFFER 10 .... (same as rope) , E , N , W , S , FILL FLASK , DRINK , 
WAIT (until bottle is under bridge) , LOOK UNDER BRIDGE , GET BOTTLE 
, S , W , GIVE CARD , CP , 65013 , rj8906 ta3756 (these codes are 
given on the feelies in the original package or the readme if you 
downloaded the game from www.the-underdogs.org) , E , S , S , S , 
GET LOG , N , N , PUT LOG IN RIVER , S , S , E (the log should have 
crushed the dam) , GET TORCH , E , E , S , S , W , KILL BANDITS , W 
, S , THROW ROPE , CLIMB ROPE , GET ROPE , JUMP , E , LIGHT LAMP , 
RUB LAMP , GET BOOK , WAIT (until get out of lamp) , GET LAMP , E , 
RUB LAMP , EXTINGUISH LAMP , SPEAK To WIZARD , YES , W , W , JUMP 
(when the rope swings back!!) , N , E , E , N , N , W , W , W , W , 
N , N , N , N , W , W , DRINK , FILL FLASK , SESAME OPEN , ENTER 
WATERFALL , W , W , TURN CORK , FILL BOTTLE , SAIL SHIP 


SECOND PART: 
I think the desert cannot be mapped so you have to be lucky to find 
the places(OASIS,CAMEL,STATUE). It Can be sometimes frustrating but 
don´t give up!

U , GET PARROT , WAIT (until you wake up on a shore)

OASIS:  
EXAMINE TREE , GET FRUIT , TELL ABU TO KILL SNAKE , GET FRUIT (maybe 
you should drink and fill the flask)
    
CAMEL: 
GIVE FRUIT , OPEN CYLINDER , LOOK IN CYLINDER , GET CARPET

STATUE: 
GIVE WATER TO PARROT , GET STAFF , INSERT STAFF IN HOLE , IN , LIGHT 
TORCH
Now you have to go N,E,E,N,D but the walls(and levers) move so you 
have to wait here and there sometimes.
Now go W , W , S , TELL ABU TO PULL LEVER
Now the walls move no more and you have to move the walls with the 
levers yourself so you can reach a secret room.
N (now pull the levers so that the long points to the left, the 
short to the front)
E (lever should point left)
S E (long to right,short to the front)
N (lever should point left)
U S W W W S (finally the secret room)
GET AMULET (from bowl) , PUT 42 COINS IN BOWL
N E E E N D W W S ,TELL ABU TO PULL LEVER (from now on you should be 
quick)
N E S E N (check that the levers point like you´ve set them 
before!!!)
U S W W S S S (finally done)
There is not much time in the last part and don´t forget to drink!!!

Now for the end:
DROP RUG , SIT , FLY RUG , WAIT(until land in cave) , GET UP , E ,E 
, SPEAK , POUR WATER ON LAMP , GET LAMP , RUB LAMP , TELL GENIE TO 
KILL WIZARD , YES , W , W , SIT , FLY , WAIT (until reach the king) 
, BOW ,TURN OFF COMPUTER


*****************************************************
Displayed on the Classic Adventures Solution Archive:
http://solutionarchive.com