Battle Level Editor v1.1

           (C) 1994-1995 Sami Haikonen, Niklas Penttinen / Fragment






Introduction

   With Battle Level Editor you can create your own battle arenas for Threat
Deluxe battle game. You can play your own battle arenas from Threat battle
game menu.
   We have included a sample level called fragment which you can test and
modify. Levels are named .LVL. Threat Deluxe can load 24 custom levels.


New in version 1.2:


Fixed bug that caused the players to start inside the wall.

Menus


   Use arrow keys to move in menus. Return selects.
   Press Esc to quit Battle Level Editor and confirm with Y.



Tilemap
=======

   - Edit tilemap

      Press F1 to have a quick help of keys in tilemap editing.
   Creating tilemap is the most important thing when you are making a new
   level. All the battle arena backgrounds consist of tiles. Tile is a
   piece of graphics (16*16 pixels). In tilemap screen there are three
   tiles in the down right corner. White rectangle middle of the three
   tiles in corner shows the current selected tile. Some of tiles are
   walls and some you can walk across. Note that background tile 1 is
   always floor that you can walk across. Press DEL to insert background
   tile 1.


   !!! Warning !!! do NOT use CAPS LOCK because the keys are not working then.

   Keys in tilemap editing:


   A, W, S, D   selects tile to insert

   F2           shows screen of all tiles (choose tile screen)
                It is easier to find the right tiles from here.
                A, W, S, D choose selects the tile. 
                F2 or RETURN or SPACE return to tilemap edit screen.

   arrow keys   moves in tilemap

   RETURN       inserts selected tile

   SPACE        inserts selected tile

   DEL          deletes tile (inserts background tile number 1)

   SHIFT + C    copy tiles (choose area with arrow keys)
                           (works also in choose tile screen)

   SHIFT + V    paste


   - New tilemap

      Destroys current tilemap. Press Y to confirm.


   - Mainmenu

      Returns to mainmenu.


Leveltitle
==========

   Press return to edit title and Esc to cancel.


Player startpos
===============

      Use arrow keys to select starting places for three players.

   NOTE that if you place starting place inside the walls player can't move.
   It's better to put players over the background tile 1.


Explosives
==========

      Up and down arrow keys choose the number of explosives.
   Down and up arrow keys choose the size of the explosive (16 = 1 tile,
   32 = 4 tiles).

   NOTE If explosive is not placed over wall tiles it can't be hit or 
   exploded.


Buttons
=======

       When you press a button in game some of the walls disappear.
    Up and down arrow keys choose the number of buttons.

       White button rectangle is the area where button can be pressed.
    First place the up left corner of button and press return then
    adjust the size of the button with arrow keys and press return to accept.

       Yellow rectangle shows which walls disappear.
    Place the up left corner of disappear area and press return then adjust
    the size of the disappear area with arrow keys and press return to accept.


Load level
==========

       Press F1 to change directory or press return to enter the name of the
    level to load.


Save level
==========

       Press F1 to change directory or press return to enter the name of the
    level to save.
    
    NOTE Save doesn't ask if you want to overwrite file.

Quit
====

       Quits to dos. Press Y to confirm.